SANDRY TVOŘENÍ z korálků etc.

Depilace cukrovou pastou

27.07.2009 14:32

Začátkem měsíce jsem narazila na článek o orientální depilaci, resp. o depilaci cukrovou pastou. Zaujalo mě, že na to nepotřebujete chodit do kosmeťáku (ale samozřejmě můžete) a že se dá cukrová pasta koupit. Tak jsem hledala dál a zjistila jsem, že se dá vyrobit doma a náklady jsou tímpádem skoro až směšný.

Tak jsem se odhodlala, svařila pastu a depilovala celý nohy - bralo to skoro všechny chloupky. Jen ty jemný, co nejsou ani vidět, to pravda někde nechalo, ale na pohled je to v podstatě dokonalý. Bolest žádná, pupínky nikde, tak jsem zkusila i třísla ... tam už to tedy už bolelo (snesitelně), ale vzalo to fakt všechno! Chvilku byla pokožka červená, ale po chvilce se to zklidnilo. Nic mě nesvědí, nikde se netvoří pupínky, takže musim říct, že 100% spokojenost. Velká výhoda je, že se to trhá po směru růstu chloupků, takže se tím omezuje zarůstání a hlavně to bere chloupky i s kořínkem (takový ty černý tečky na konci).

Recept na cukrovou pastu - je jich několik, napíšu sem všechny 3, co jsem našla:
2hrnky cukru
1/4 hrnku vody
1/4 hrnku citrónové šťávy

9 lžic cukru
3 lžíce citrónové šťávy

8 lžic cukru
1 lžíce vody
1 lžíce citr. šťávy

Já jsem dělala něco mezi:
9 plochých lžic cukru

2 lžíce vody (ploché, vrchovaté nejdou)
2 lžíce citr. šťávy

Vše jsem dala do hrnce, důkladně promíchala a zahřála. Za stálého míchání jsem počkala, až se začnou tvořit bublinky, pak jsem stáhla teplotu a nechala probublávat (pořád míchat!) až do chvíle, kdy tekutina začala mít světle zlatou barvu. Slila jsem to do plastové krabičky a nechala vychladnout. Je důležitý nenechat to v hrnci moc dlouho, jakmile to moc zhnědne, už s tím žádnou depilaci neuděláte, zato máte výborný karamel ;-)

Pak jsem pokožku odmastila mýdlem a DŮKLADNĚ vysušila (důležitý bod, voda karamel ředí a špatně by se s tím pracovalo), dočetla jsem se, že se má použít dětský pudr, aby pohltil i případný pot. Pudr jsem neměla, tak jsem to zkusila bez toho. Ale pak jsem zjistila, že místo pudru se prý dá použít i kukuřičný škrob. No a pak jsem na cca 5 vteřin ohřála pastu v mikrovlnce, nabrala na prsty trochu (velikost tak vlašskýho ořechu) a prohnětla.

Když je hmota moc tekutá, chvilku počkejte. Až s ní budete pracovat, může se stát, že bude moc tuhá a nebude se chtít přichytit ke kůži, pak stačí dát kapku vody a znovu propracovat. Když je naopak moc tekutá a nejde sundat z pokožky, vemte kus nepropracované hmoty a pomocí ní řídkou pastu z nohy odstraníte.

Tady je pár odkazů na youtube, kde je to pěkně vysvětlený, nemusíte umět cizí jazyky, stačí se dívat a pochopíte.
příprava pasty: https://www.youtube.com/watch?v=fIJVTwDpSsg&feature=related

ukázka depilace: https://www.youtube.com/watch?v=zXEnZAMkaC4&feature=related
u následujícího odkazu pozor - trhají chloupky v protisměru, což se nedoporučuje, ale je tu hezky ukázáno, jak hmotu zpracovat: https://www.youtube.com/watch?v=SzOwU5VwqeU

a tady jsou další stránky: www.cukrovapasta.cz, https://www.omlazeni.cz/depilace-cukrovou-pastou-23-25-0.html

Po depilace se má pokožka opláchnout nebo otřít vlhkým hadříkem, já se rovnou osprchovala, přeci jen jsem to zkoušela prvně a tak jsem byla trochu zapatlaná :D  Pasta se prý dá použít i opakovaně, tak jsem na zkoušku schovala použitou hmotu a použila jsem ji zrovna nedávno. Pracuje se s ní hůř, rychleji se roztýká, takže se víc patlá, ale jinak ok.

No a pro příště musím udšlat cukrový pasty víc. Část jsme jí totiž s manželem v průběhu depilace snědli (samozřejmě, že té nepoužité) :D 

Sandra
 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode